Beh v zime je pre tvoj organizmus prospešný. Ako s ním začať?

Kvôli pandémii nás čakajú ďalšie obmedzenia, medzi ktoré patrí aj zatváranie fitness centier, či posilňovní. Mnoho ľudí tak musí prísť s náhradným plánom, ktorý im zaistí pohyb.

Jedným z týchto plánov je jednoznačne beh. Počasie v týchto dňoch síce beh veľmi neumožňuje, no to je len dočasné. Za väčší problém ľudia považujú zimu, pretože si myslia, že počas behu v zime ochorejú. Nie je to tak. Vybrala som pre teba tipy, ktoré ti tvoj zimný beh uľahčia.

Zdroj: Unsplash

Behu v zime sa fakt obávať nemusíš. Dôležité je, aby si si nastavil tempo, ktoré ti bude vyhovovať. “Nehroť” to ani s rýchlosťou. Ak začneš rýchlo, veľmi rýchlo sa unavíš a nebudeš vládať. V prípade, že si začiatočník, pochop, že tvoje telo nie je zvyknuté a preťažíš ho. Musíš mu dať dostatok času, aby si na zmenu zvyklo. Odborníci taktiež odporúčajú striedať beh s chôdzou. Pred začatím si urči svoj cieľ a snaž sa ho pomocou tejto kombinácie dodržať.

Beh v zime je oproti tomu letnému výhodnejší, pretože úprimne, keď sa povie zima, na um mi zíde hromada jedla a teplá deka. Beh je teda skvelým nástrojom, ktorý ťa ochráni pred leňošením a priberaním. V zime naše telo spaľuje viac kalórií, pretože musí vyvinúť viac energie na vytvorenie tepla.

Zdroj: Unsplash

Výhody, ktoré beh v zime prináša

Áno, dobre čítaš. Beh v zime so sebou prináša mnoho výhod. To, že budeš behať v chladnom počasí, ti dokáže zlepšiť imunitný systém a kognitívne funkcie. Taktiež má vynikajúci vplyv na kardiovaskulárny systém – posilňuje srdce. Vyššie som už spomínala rýchlejšie spaľovanie kalórií. Zabudnúť nesmie ani na odbúravanie stresu a pozitívny vplyv na tvoju psychiku.

Ako neumrieť?

Základom je kvalitné funkčné oblečenie, ktoré ťa ochráni pred prechladnutím. Na výber máš mnoho značiek. Z drahších odporúčam napríklad Nike alebo Adidas. Ak si myslíš, že beh je pre teba len sezónnou záležitosťou, kvalitné športové oblečenie ponúka aj Lidl.

Zdroj: Unsplash

Veľkým problémom je aj dýchanie, pretože vdychujeme studený vzduch, čo môže zúžiť dýchacie cesty. S tým môžu prísť ďalšie ťažkosti. Odporúčam, aby si si pred behom zakryl krk špeciálnou šatkou.

Ak je von chladnejšie, dávaj si pozor na to, aby boli tvoje nohy a ruky v teple. V obchode si kúp bežecké ponožky a rukavice, ktoré ti s tým pomôžu. Dôležitá je aj voľba tenisiek. Tie by mali byť nepremokavé a určené na šmykľavý pobrch.

Čítajte ďalej

JOIN THE DISCUSSION